Monday 4 July 2022

Puisi Romantis Gus Mus "Sajak Cinta" Untuk Mendiang Istrinya.



"Love Rhymes" (Operasi: Gus Moose)

Cinta saya pada awak tidak pernah menjadi teladan
Cinta Romeo untuk Juliet, Majnun Qays untuk Layla, tiada yang istimewa
cari cerita kita lebih bermakna

Tentang pertemuan Yusuf dan Zuleikha
dahaga kami untuk membalas dendam melebihi kehausan kami untuk membalas dendam kepada Adam dan Hawa

Saya adalah gelombang lautan anda
Sesiapa yang mengejar anda
hujan terik dan guruh telah menggelapkan kamu

Saya adalah bau bunga anda
luka berdarah dari durimu
Angin seperti ribut anda

Saya adalah kicauan burung anda
Kabus dari puncak gunung anda
Semoga berjaya dengan sihir anda

Saya adalah inti dari surat-surat anda
maksud kata-kata awak
Saya penampilan seksi awak

Dan bayang-bayang hangat matahari anda
Bumi meninggalkan langitmu
Saya badan roh awak

fayakun kunmu
saya adalah saya
awak

awak


Rembang, 30 September 1995

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Kerusakan2 Tv. (Bag. 13)

1. BINTANG EMAS-CA14A62 Gambar halus, offset PIF tetap: lihat Z201 (CF5.5 MHz). * Tes: Sentuh Basis Q202, gambar bagus. 2.SHARP-51R200 H...