Thursday 30 June 2022

Majas Koreksio, pengertian, kegunaan dan contohnya



Dikesempatan ini, penulis terus membincangkan sebuah buku yang diklasifikasikan sebagai patung pengesahan, և apa yang akan kita bincangkan pada kesempatan yang berbahagia ini adalah berkaitan kaedah pembetulan, lihat lebih lanjut artikel ini sebelum ianya berakhir.

Definisi pembetulan nyamuk
Pembetulan imej pertuturan. Ini adalah gaya bahasa yang pada mulanya menekankan sesuatu tetapi kemudian membetulkan dirinya untuk membetulkannya dengan pernyataan lain. Imej perkataan ini biasanya digunakan untuk menarik perhatian dengan melukis pernyataan sebelumnya dan membetulkannya dengan pernyataan seterusnya.

Apabila menggunakannya, kita sering terjumpa muslihat ini atau kita boleh menggunakannya sendiri, tetapi kita tidak faham atau tidak faham, kerana kita sering mengaitkan dengan komunikasi seharian, kadang-kadang kita membuat kenyataan yang salah. Hakikat bahawa ralat boleh berlaku secara tidak sengaja atau sengaja, dan dalam kes yang disengajakan biasanya digunakan untuk merujuk kepada sesuatu. Nombor pembetulan pertuturan Indonesia digunakan untuk membetulkan herotan.


Contoh imej pembetulan
Untuk menjelaskan apa yang kita maksudkan dengan gambar pembetulan perkataan yang sedang kita bincangkan, cuba fahami contoh ayat berikut:
  1. Tolong pulang, abang, maafkan saya, tolong, makan.
  2. Saya sebenarnya menawarkan mereka dua kali, oh tidak, saya menawarkan mereka tiga kali.
  3. Jika anda melihat prestasi semasa anda, mungkin parti itu akan mendapat 3 terakhir, atau tidak, 3 besar
  4. Festival Seni Halus Kebangsaan akan diadakan pada hari Jumaat, maaf, maksud saya, festival akan bermula pada hari Khamis.
  5. Jarak dari sini ke Surabaya boleh dicapai dalam sepuluh jam dengan kereta api, maaf Surabaya, mungkin dalam dua belas jam.
  6. Saya sebenarnya membeli kereta, maaf, maksud saya, saya menyewa kereta.
  7. Esok nak bercuti ngan Yoga, sebab kami berdua dengan kawan-kawan
  8. Kampung saya jauh sedikit dari pusat bandar, lebih kurang dua jam menaiki motosikal, menaiki kereta.
  9. Kalau awak perasan pakai baju biru tu bagus, maafkan saya, fikir baju ni bagus untuk awak.
  10. Doktor ortopedik hospital buka pejabat pukul 7 pagi, maaf saya pukul 7 malam.
Berikut adalah contoh makna, penggunaan և ayat pembetulan yang baik boleh kita gunakan dalam kes ini, semoga bermanfaat և kita akan menambah pengetahuan untuk belajar bahasa Indonesia, barև Leo և terima kasih…

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Kerusakan2 Tv. (Bag. 13)

1. BINTANG EMAS-CA14A62 Gambar halus, offset PIF tetap: lihat Z201 (CF5.5 MHz). * Tes: Sentuh Basis Q202, gambar bagus. 2.SHARP-51R200 H...